søndag den 26. juli 2015

Gertrude Jekyll


Gertrude Jekyll   Austin, England 1986 (Wife of Bath x Comte de Chambord)
Store rosetformede pink blomster med pragtfuld og kraftig "gammelrose" duft. Remonterende stor busk som kan bruges som klatrerose.
Da jeg startede med at dyrke roser, valgte jeg udelukkende sart rosa, og dengang var Gertrude Jekyll, i mine øjne, en "larmende" farve.(jeg havde kun set den på foto)
I dag hvor jeg har den i haven, syntes jeg at den er en af de smukkeste roser overhovedet, samt en af de få som rammer den "ægte" og helt magiske rosenfarve!
De tidligste roser jeg faldt for, var de boldformede centifolia roser som ofte ses afbilledet på gamle malerier, men Gertrude Jekyll og flere af de roset-blomstrende bourbon roser, har virkelig indtaget mit hjerte. Kronbladene i deres lidt åbne rosetform, fanger lyset på den mest indtagende måde.



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...