søndag den 26. juli 2015

Charles de Mills



Charles de Mills   Ukendt oprindelse, blev dyrket i Roseraie de I´Hay i 1895  og menes at være dyrket i Holland før 1790. Synonym eks.:Bizarre Triomphant
Gallicarose med fantastisk sirligt, tætpakkede blomster i en pragtfuld mørk karminpurpur. Farven bliver dybere og mere brunviolet med tiden. Duften er mild og rosen er engangsblomstrende. Løvet er umådelig sundt og rigt, men kan rammes af meldug på indelukkede steder. Blomsten er stor og tung, så planten behøver støtte.
Jeg plantede denne rose i efteråret 2013, men et par dage efter fandt jeg den brækket, lige under jordoverfladen! Jeg skyndte mig at lave stiklinger af toppen, og kunne blot håbe på, at rosen ikke var gået tabt.
Det var den heldigvis ikke, og i dag har jeg 5 planter i haven! Jeg har læst at den kan brede sig til "besværligt" ukrudt, når den vokser på egne rødder... Jeg glæder mig! :)




























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...