søndag den 26. juli 2015

Heidi Klum & Leonardo da Vinci


Heidi Klum    Tantau 1999 Tyskland  (Old Port (floribunda, McGredy 1991 x Barkarole (hybrid tea, Evers 1988)
Vidunderlig smuk rose, både farven og blomstens form, og så dufter den tilmed intenst! Det er en lav og kompakt buketrose på godt en ½ meter, så den er perfekt i forgrunden af et bed eller i krukke. Remonterende. Farven er svær at ramme korrekt med kamera, den er generelt mere mørkviolet end på foto. Det er en rose som har overrasket mig positivt og som jeg blev nødt til at have en plante mere af. Den er smuk, meget sund og har en usædvanlig og dejlig farve.









en pudsig farvemutation (tror jeg) det er ikke lysindfallet der gør rosen lysere i venstre side, faktisk er højre side mørkere end Heidi Klum´s normale farve.(meget mørkere end billedet gengiver)














Leonardo da Vinci    Meilland 1993 Frankrig  (Summerwind x (Milrose x Rosamunde 1941))
Smuk tæt busk med rig blomstring og meget smukke, fyldte skålformede blomster. Farven er mørkrosa som bleger til lys/mellem rosa. Desværre syntes jeg ofte de ny udsprungne blomster er for stærk cerise farvede, og jeg har flyttet den pga. at den stærke farve ikke passede med naboroserne. Tager jeg nogle forskellige roser ind i vase, er det ofte denne rose jeg beundrer mest i buketten, så mit forhold til denne rose er lidt paradoksalt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...